Wie betaalt, bepaalt..vrouwen dus

pink3Uit recent onderzoek van Harvard Business Review is gebleken dat niet China en India de beloofde afzetmarkten zijn, maar vrouwen. Hun gezamelijk besteedbaar inkomen in 2009  is $13 triljoen tegenover $5,6 triljoen in India en China en verwachting is dat dit de komende 5 jaar met 40% zal stijgen. En toch spelen bedrijven niet in op de behoeften van deze doelgroep. Zo werd de roze laptop van Dell met tips voor afvallen genadeloos afgeserveerd.

Toch is het raadzaam voor bedrijven om onderzoek te doen naar drijfveren voor vrouwen. Op de arbeidsmarkt is deze discussie natuurlijk al langer gaande met onderzoeken naar optimale manier van werken: het zogenaamde 2×4 dagen, fulltime/partime of beiden fulltime. Maar blijkbaar gaat het verder.

In deze economie zijn het met name mannen die nu hun baan verliezen, men roept voor een minder masculine cultuur en in de VS werken al meer vrouwen dan mannen! Ok, de vrouwen verdienen nog steeds minder en werken minder uren, maar de trend is gezet. Het is een kwestie van tijd dat vrouwen de leveranciers kiezen. Degene die dan het beste kan inspelen op de nieuwe behoeften zal als winnaar uit de bus komen.

Word lid van de arbeidsmarkt.blogo.nl nieuwsbrief
nieuwsbrief
Like onze Arbeidsmarkt.blogo.nl pagina op facebook:
Reageer via Facebook Reageer

Laat een reactie achter

*