Digitaal werven: werk aan de winkel!

Je vraagt vrienden te eten en vervolgens doe je niet open als ze bij je voor de deur staan. Dat gevoel bekroop mij toe ik de bedroevende resultaten las van het onderzoek van Digitaal Werven, dat al weer voor het vierde jaar wordt uitgevoerd.

Een kwart van de bedrijven in Nederland reageert namelijk helemaal niet op een sollicitatie. In het onderzoek worden 350 organisaties in Nederland getest op het digitale deel van hun werving, waarbij een mystery-sollicitatie onderdeel van het proces is.

Het rapport legt de vinger op vele zere plekken. Er valt nog heel veel werk te verzetten. En volgens mij is dat vooral een kwestie van aandacht hebben voor de mensen die je willens en wetens vraagt om bij je te komen werken.

We kunnen allemaal onze mond vol hebben van employer branding, de strijd om het schaarse talent of de toenemende invloed van social media op werving, waar het uiteindelijk om gaat: heb oprechte aandacht voor je toekomstige medewerker, je toekomstige talent!

En dan nu het goede nieuws: op 20 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt van  ’de beste digitale sollicitatie-ervaring’ . Dit alles als onderdeel van het grote Digitaal Werven-evenement in Utrecht. Een mooi programma met veel zelfwerkzaamheid voor de deelnemers. Voor informatie en kaarten: Digitaal Werven.

Word lid van de arbeidsmarkt.blogo.nl nieuwsbrief
nieuwsbrief
Like onze Arbeidsmarkt.blogo.nl pagina op facebook:
Reageer via Facebook Reageer

2 reacties

  1. Pingback: Tweets die vermelden Digitaal werven: werk aan de winkel! - Arbeidsmarkt - Arbeidsmarkt.Blogo.nl -- Topsy.com

  2. Hier ben ik het volkomen mee eens. We zitten allemaal te praten over employer branding, je werkgeversmerk naar buiten dragen, maar een belangrijk aspect is ook de eigenlijke verwerking. En ik merk ook nog veel te veel dat werkgevers er met de pet naar gooien. Kandidaten uren laten wachten tijdens een afspraak, gewoon niet reageren, niet voorbereid zijn, geen feedback,.. Gelukkig zijn er ook werkgevers die hier wel erg intensief mee bezig zijn, maar we zouden hier ook wat meer moeten bij stil gaan staan.

Laat een reactie achter

*